Borijn informatie
+
Welke producten en partijen kan ik bij Borijn aanbieden?In principe zijn alle producten verkoopbaar en hebben dus onze interesse. Natuurlijk hebben wij het liefst courante producten met een hoge omloopsnelheid. Ons netwerk groeit nog alle dagen en voor ieder aanbod is ergens op de wereld wel een klant. De redenen waarom onze klanten de verkoop van hun producten bij Borijn uitbesteden variëren van “niet onze corebusiness” tot “geen tijd, geen middelen of geen kennis om de maximale prijs te behalen”. Hierover vindt u elders op de site meer.
In het algemeen geldt dat wij goede, mooie en interessante producten willen kunnen leveren. Prijs, toegevoegde waarde, verzamelbaarheid, zeldzaamheid, duurzaamheid zijn factoren die onder andere bepalen of een product voor ons en daarmee ook voor onze klanten interessant is. Dus neem contact met ons op om de mogelijkheden voor u te bespreken.
In het algemeen geldt dat wij goede, mooie en interessante producten willen kunnen leveren. Prijs, toegevoegde waarde, verzamelbaarheid, zeldzaamheid, duurzaamheid zijn factoren die onder andere bepalen of een product voor ons en daarmee ook voor onze klanten interessant is. Dus neem contact met ons op om de mogelijkheden voor u te bespreken.
+
Hoe zit het met de BTW, invoerrechten en accijns op de producten bij Borijn?Diverse producten en partijen zijn onderhevig aan verschillende belastingen en accijnzen. Borijn garandeert dat over alles wat verhandeld wordt invoerrechten in de EU is betaald en/of accijnzen zijn afgedragen in Nederland tenzij expliciet anders vermeld. Wij leveren inclusief BTW en vermelden dit niet telkens bij de genoemde prijzen vanwege de leesbaarheid op onze site. Producten kunnen 0%, 6% of 21% BTW bevatten, afhankelijk van de categorie. Borijn verkoopt ook zogenaamde MARGE producten, waarop geen BTW van toepassing is. MARGE producten zijn gebruikte goederen waarover geen BTW in vooraftrek is genomen, dus met name bij inkoop van particulieren. Op de factuur wordt helder weergegeven hoe het zit met de BTW. Ondernemers kunnen, op verzoek vooraf bij de bestelling, een BTW factuur krijgen van MARGE goederen. Bent u een ondernemer in het buitenland binnen de EU dan is er sprake van een IC levering, waarbij 0% BTW op de factuur zal staan. In het geval van export naar buiten de EU is 0% BTW van toepassing.
+
Wat betekent nieuw of gebruikt bij Borijn?Borijn verkoopt nieuwe goederen zoals in de meeste winkels. Sommige nieuwe goederen worden echter beschadigd, incompleet, voorzien van een beschadigde verpakking of zonder verpakking aangeboden. Borijn vindt een product dat alleen uit de verpakking is gehaald om te bekijken of te testen namelijk nog steeds nieuw. Een nieuw product kan ook een showroom model zijn, waar dan soms weer gebruikssporen op te vinden zijn door transport of uitproberen. Wij verkopen echter ook gebruikte producten die zo goed als nieuw zijn of gebruikssporen hebben. In de huidige maatschappij wordt te veel te snel afgedankt en Borijn vindt dat deze producten vaak nog een tweede leven verdienen. We proberen de status altijd correct in beeld te brengen en te vermelden. Indien u meer informatie wenst kunnen we eventueel met behulp van een liveopname presenteren hoe het product er uitziet.
+
Hoe zit het met de garantie bij Borijn?Op nieuwe producten zit de gebruikelijke fabrieksgarantie, maar bij gebruikte goederen vaak niet meer of beperkt en worden de producten voetstoots door Borijn verkocht.
“Iets voetstoots verkopen = iets zonder garantie verkopen”
Borijn neemt, tenzij expliciet vermeld, de garantie dus niet over. Wij garanderen echter wel dat wij er alles aan doen om de status van een product te kennen en u daarvan op de hoogte te brengen. Mocht onze informatie onverhoopt toch niet helemaal kloppen vinden we samen een oplossing.
“Iets voetstoots verkopen = iets zonder garantie verkopen”
Borijn neemt, tenzij expliciet vermeld, de garantie dus niet over. Wij garanderen echter wel dat wij er alles aan doen om de status van een product te kennen en u daarvan op de hoogte te brengen. Mocht onze informatie onverhoopt toch niet helemaal kloppen vinden we samen een oplossing.
+
Kan ik ruilen of retourneren bij Borijn?Nee, we werken niet met ruilen en retourneren. Het is belangrijk dat u vooraf, eventueel samen met ons, onderzoekt of het product u past of kan passen. U bent op afspraak van harte welkom om de producten te bekijken en we zullen u helpen de nodige informatie te verzamelen. Als u iets wil kopen en wat hebt in te ruilen bespreken we graag de mogelijkheden.
Heeft u een andere vraag?
Laat het ons weten als u een andere vraag heeft via mail of het contactformulier.
Ook voor ideeën ter verbetering van onze website houden wij ons aanbevolen.